Miért érdemes felkeresni egy Google Ads ügynökséget?

A Google Ads-ről legtöbben csak annyit tudnak, hogy hirdetésekről van szó, amik gyorsan tudnak óriási forgalmat terelni, viszonylag költséghatékonyan. Ez azonban csak akkor igaz, ha a Google hirdetési beállítások és szövege jó kezekben van, mert nagyon nem mindegy, milyen szöveggel és célzással kerül ki a hirdetés. A legjobb megoldás, ha egy Google Ads ügynökséget bízol meg a feladattal, a hozzáértés ugyanis elengedhetetlen a Google hirdetés létrehozásához, hogy minél kevesebbe kerüljön a minél több vásárló.

Google Ads vagy Adwords ügynökség

Laikusként sokan nem tudják, mi is a különbség a Google Ads, illetve Adwords között. Eláruljuk: semmi. Az Adwords egyszerűen a Google Ads korábbi neve, és még ez is él a köztudatban, ezért sokan így hivatkoznak rá. De ugyanazt a módszert jelöli a két elnevezés.

A Google Ads vagy Adwords PPC, azaz Pay Per Click = kattintásalapú hirdetést jelent. Arról van tehát szó, hogy a Google hirdető rendszerében megjelenteted a hirdetésedet, de csak akkor kell fizetned érte, ha rá is kattintanak. Azaz nincs fix díja annak, hogy ott a hirdetésed, csak akkor kerül neked pénzbe, ha visz forgalmat az oldaladra. Minden egyes kattintás után meghatározott összeget kell fizetni, hogy mennyit, az sok tényezőn múlik, többek között azon is, hogy milyen költségkeretet adsz meg a beállításkor.

Ez elméletben remekül hangzik, csakhogy a kattintásból még nem feltétlenül lesz vásárlás. A Google Ads akkor költséghatékony, ha aki kattint, az vásárol is, legalábbis a nagy része. És ezzel el is jutottunk oda, hogy tulajdonképpen mi is a Google Adwords ügynökség feladata.

Google Ads ügynökség – PPC ügynökség feladata

Mit csinál egy Google Ads ügynökség, vagy más PPC ügynökség?

A Google Ads ügynökség feladata az, hogy segítsen minél jobb ár-érték arányt elérni a hirdetésekkel. Ez úgy valósul meg, hogy jó szöveggel, jól beállított célzással futnak a hirdetések.

Ahogy említettük, kattintásonként kell fizetni egy ilyen hirdetésnél, csakhogy az, hogy valaki rákattint a hirdetésre, nem jelenti azt, hogy ténylegesen vásárolni is fog. A kattintás viszont neked pénzbe kerül, tehát az, hogy rákattintanak a hirdetésre, de nem vásárolnak, gyakorlatilag kidobott pénz. A cél, hogy aki kattint, abból valóban legyen vásárló.

Mit csinál egy Google Ads ügynökség
Mit csinál egy Google Ads ügynökség

Jó ötletnek tűnik elsőre, hogy minél tágabb célcsoportot adjunk meg, csakhogy éppen ez fogja a sok klikk után kevés vásárlást eredményezni. Akkor jó a célzás, ha olyanokat sikerül elérni, akik jó eséllyel nem állnak meg a nézelődésnél, nem hagyják el 1-2 perc után az oldalt, hanem a tranzakció is megtörténik. És a célzás az, amihez kell a Google Ads partner ügynökség, legalábbis, ha szeretnéd jól csinálni.

Google Ads árak

Mennyit kell költeni egy hónapban hirdetésre, hogy hatékony legyen?

A fenti kérdés jogos, de sajnos nem lehet rá látatlanban válaszolni. Területfüggő, termékfüggő, és természetesen célcsoportfüggő, hogy mekkora büdzsé mellett tudsz látványos eredményt elérni.

A Google Ads egy aukciós rendszer alapján állítja össze, hogy mennyibe is fog kerülni neked egy kattintás, ennek egy kis része az, hogy Te mennyit vagy hajlandó fizetni. Ezt ugyanis neked kell megadnod, mikor készül a Google hirdetésed. Irreálisan alacsony összegekkel azonban esélyed sem lesz, hogy jó helyre kerüljön a hirdetésed.

Az aukció másik része az Ad Rank, ami a hirdetésed értékességét mutatja meg, vagyis azt, hogy mennyire ad valódi segítséget egy kulcsszóra kereső felhasználónak a hirdetésed. Ezt befolyásolja a hirdetésszöveg, a hirdetés mögött álló landing oldal minősége, az, hogy hasonló hirdetésekhez viszonyítva a Te hirdetésedre mennyien kattintanak rá stb.

Előre tehát nem nagyon lehet pontos összeget mondani, de a Google Ads ügynökség némi helyzetfelmérés után valószínűleg fog tudni mondani egy becslést.

Google Ads ügynökség eredmények

Mennyi idő után tud a Google Ads ügynökség eredményt felmutatni?

Jó hír: a Google Ads hirdetések legnagyobb előnye, hogy gyorsan képesek jelentős forgalmat terelni az oldalra, így az eredmények elég hamar látszanak. Ha ezek elmaradnak a várttól, lehet módosítgatni a célzást, a szöveget, a kulcsszavakat stb. Nincs tehát minden veszve, ha a kampány indításától kezdve nem látsz azonnali rohamot, de az valószínű, hogy változtatni kell itt-ott a beállításokon.

Hogyan válasszunk Adwords ügynökséget

Laikusként nem könnyű kiválasztani a megfelelő szakembert, de adunk néhány támpontot, hogy jó döntést hozhass.

A jó Adwords ügynökség:

  • Adatok alapján rakja össze a kampányt, nem megérzésekre alapoz.
  • Megismerkedik a termékeiddel, a piacoddal: ez elengedhetetlen az eladáshoz.
  • Tisztában van az új trendekkel: a marketing gyorsan változik, elavult módszerekkel nem lehet sikereket elérni.
  • Figyeli a konkurenciát: ha lépéselőnybe kerülnek, azonnal reagál.
  • Nem kell noszogatni, önállóan dolgozik.
  • Túl tud látni a trendeken: nem mindenkinél jön be a sablon, olykor szükség van az egyedi megoldásokra.

Csak a legjobb Google Ads ügynökséggel érheted el a legjobb eredményt – ne bízd a véletlenre a választást!